Naast catwalkshow en afterparties is er tijdens de New York Fashion Week nog veel meer gaande. Zo werd ook de vernieuwde Chanel winkel in Soho geopend.

De Chanel winkel in Soho New York is een aantal maanden dicht geweest voor een grootscheepse verbouwing. Architect Peter Marino heeft in die tijd de winkel voorzien van een hele nieuwe inrichten, waarvoor hij de artistieke sfeer van de wijk Soho als uitgangspunt gebruikte.

De vernieuwde winkel is voorzien van een iconische zwart-witte Chanel inrichting gecombineerd met kunstwerken van Gregor Hildebrandt, Peter Belyi, Robert Greene en Alan Rath. Ook staat er in de winkel een 3 meter hoge Chanel No.5 parfumfles waarop onder andere beelden van de catwalkshows te zien zijn.

Natuurlijk wilde Karl Lagerfeld de opening van de Chanle Soho winkel niet ongezien voorbij laten gaan. Daarom creëerde de ontwerper een aantal producten exclusief voor deze winkel. Zo is er een speciale make-up lijn genaamd Soho Story Collectie. De make-up is geïnspireerd door de pop art invloeden, wat zich vertaalt in roze tinten en metallics. De collectie bestaat uit een Chanel Soho poeder en blush, een oogschaduwpalet met daarin 4 kleuren, een lipgloss, een lipstick en 2 verschillende kleuren nagellak.

Naast de mooie make-up collectie is er ook nog een gelimiteerde collectie kleding, schoenen en tassen ontworpen. Deze bevat onder meer 2 paar pumps en 2 paar ballerina’s die gemaakt zijn van python. Daarnaast zijn er 3 verschillende Chanel python flip bags, 2 Portobello handtassen en 2 Coco Gum tassen.

Helaas zijn alle producten exclusief verkrijgbaar in de Chanel Soho winkel, met uitzondering van de make-up collectie. Deze is namelijk ook te koop in de webshop van Chanel, maar die levert jammer genoeg niet in Nederland. Wij kunnen dus niets anders doen dan staren naar de mooie plaatsjes op de speciale Chanel Soho website.