De show van L’Agence moest het hoogtepunt worden van de Amsterdam Fashion Week 2011, maar dat was natuurlijk de show van Supertrash al. Lastig dus. Bovendien is iedereen op zondagavond wel een beetje moe geworden van alle shows, zo blijkt.

Timeless with a modern twist. Effortless dressing. Dit is hoe het merk zichzelf graag omschrijft. Maar niet alleen de collectie van het Amerikaanse L’Agence huppelde op de catwalk voorbij, ook de nieuwe zonnebrillenlijn van Club Brillant.

Dus, vol verwachting gingen we zitten, of liever gezegd, staan. Want de beste plaatsen zijn natuurlijk voor de celebs (sommigen zelfs met hun chihuahua op schoot) en semi-celebs. Maakt niet uit, zo hebben we ook een perfect overzicht van het geheel.

Terug naar de collectie. Niet bijzonder vernieuwend, maar wel lekker om naar te kijken. Al die heerlijke dartelende jurkjes en mooie luxe stoffen. En de kniehoge laarzen. Heel stijlvol, urban chic is misschien de beste benaming.


We zagen vooral veel zwart, leren jurkjes en strakke rokken, sexy kokerrokken in een ruit of met een roes aan de onderkant. Mooie satijnen jurken en rokjes in groenblauw, een strakke bruine jurk met diepe V-hals, stoere colberts, mooie vrouwelijke jassen en capes. Prachtig was de lange jurk met split in bronsgroen waarmee de show werd afgesloten. Club BRILLANT showde een aantal nieuwe zonnebrillen ontworpen door Sheila Vance van Sama Eyewear.

L’Agence ontwerpster Margaret Maldonado is een van de bekendste stylistes van Amerika en kleedt samen met haar agency heel veel beroemde sterren. Haar collectie is te koop in grote warenhuizen als Harrod’s, Harvey Nichols en Barney’s maar ook bij exclusieve boetieks als het Parijse L’ Eclaireur en de Ron Herman winkels in Amerika.

Na afloop was er de inmiddels gebruikelijke Club BRILLANT Fashion Week afterparty in de lounge van de Fashion Week locatie en daarna in club Jimmy Woo. Dat hebben we na alle modefeestjes van de afgelopen dagen maar even aan ons voorbij laten gaan.

Add Your Comment