BlueBloodHet exclusieve Nederlandse merk BlueBlood heeft een flagshipstore geopend in de PC Hooftstraat. Drie jaar geleden werd BlueBlood opgericht door Steve te Pas en James Denham. Steve te Pas opende zaterdag zijn conceptstore of speelgoedwinkel zoals hij het zelf noemt.

Het basisconcept van BlueBlood is dat een goede jeans alleen maar mooier wordt naarmate deze ouder wordt. Slijtage geeft een jeans karakter en moet zich naar je lichaam gaan vormen, volgens te Pas. De draad van zijn denim is 24 keer in een indigobad gegaan, dat geeft een prachtige diepte. Het zijn feitelijke couturejeans gebaseerd op de originele Levi’s van 1853. De modellen van BlueBlood spelen perfect in op de Lindsay Lohan look die nu erg hot is.


In de winkel kun je naast de BlueBlood denim ook een Levi’s vintage uit 1946 voor 10.000 Euro kopen. Het aanbod in de winkel is erg breed. Zo kun je naast een jeans ook een handgemaakte houten zeilboot kopen, een spray om je jeans schoon te maken (voor echte handgemaakte indigodenim is de wasmachine uit den boze) en een pak van het Nederlandse merk Wolf Homme. “Ik ben mijn eigen consument”, vertelde te Pas tijdens de opening van zijn winkel. “In mijn winkel komen alleen dingen die ik leuk vind. Ik houd van Nederlandse producten