Een Chanel tas is één van de meeste gewilde designertassen. Dit is misschien dan ook wel de reden waarom het Franse modehuis heeft besloten om de prijs van haar tassen met 20 procent te verhogen.

Deze maand heeft Chanel de prijs van haar tassen, in al haar Europese winkels, met maar liefst 20 procent verhoogd. Dit houdt in dat de klassiek 2.55 tas, waarvoor je 3 weken gelden nog zo’n €1.800 betaalde, nu een prijskaartje van €2.160 heeft.

Hoewel Chanel geen officiële verklaring voor de prijsverhoging heeft gegeven, beweert een bron binnen het modehuis dat dit is gedaan om het luxe imago van het merk te waarborgen. “Chanel wilt niet als Louis Vuitton worden. We willen juist de Hermès kant op, waarbij het wel eens drie jaar kan duren voordat je de tas van jouw keuze hebt,” aldus een bron bij Chanel.

Oké, ik kan het best begrijpen dat Chanel exclusief wilt blijven en niet voor de massa aanpakt kiest, die Louis Vuitton handhaaft. Maar dat neemt niet weg dat, als je net de €1.800 voor jouw 2.55 tas had gespaard, deze prijsstijging geen aangename verrassing is.