Alleen al bij het horen van de naam Hermès maakt mijn haart een sprongetje. Wanneer ik in contact kom met hun tassen word ik zelfs lichtelijk nerveus en moed ik me inhouden om niet te gaan gillen. Dit lichtelijk bezeten gedrag vertoonde ik ook laatst toen ik hoorde over Hermès nieuwste samenwerking met automerk Smart. Alleen was het ditmaal niet van blijdschap.

Hermès ontwierp een autootje voor de tiende verjaardag van Smart. Terwijl ik Hermès adoreer ben ik niet zo dol op Smart en dan druk ik me nog zacht uit. Natuurlijk kun je de Smart zien als een fashion statement en behoort het merk tot de DaimlerChrysler Group. Maar ondanks dit, blijf ik toch een lichtelijke afkeer hebben van het autootje. Misschien had Hermès beter een ander merk van DaimlerChrysler, zoals Mercedes-Benz,  kunnen kiezen voor een samenwerking. Echter genoeg gezuurd, terug naar de Hermès Smart car.

Afgelopen donderdag werd de Hermès Smart Fortwo gepresenteerd in Het Grand Palais in Parijs. Maar hoe ziet een Smart door de ogen van Hermès er nu werkelijk uit? Simpel, oranje natuurlijk, het signature van het luxe label. Naast oranje is de mini bolide nog in negen andere kleuren verkrijgbaar, waaronder goud en indigo. In het interieur vinden we ook wat leuke accentjes, zoals een stuur en pook vervaardigd uit soepel Hermès leder, onder andere in de kleuren limoen en fuchsia. De Hermès Smart Fortwo begint vanaf 38.000 euro.