Hermes

Hermes heeft sinds kort haar website vernieuwd. Zo vind je er een gloednieuw online magazine genaamd: Les ailes d’Hermes, ofwel de vleugels van Hermes. Het magazine leidt je door de geschiedenis van het 170 jaar oude Franse merk.

Met de online applicatie wil Hermes haar bezoekers informeren en verassen geheel in de stijl van het label, verklaart Fiona Rushton van Hermes. Dit vertaalt zich in fotogaleries, filmpjes, interviews en interactieve spelletjes. Door het magazine kom je van alles te weten over de rijke geschiedenis van het exclusieve merk, dat oorspronkelijk paardrijdzadels maakte.

Op de vernieuwde website van Hermes vind je ook een selectie van sjaaltjes, tassen en accessoires. Echter de nadruk van de site ligt op vermaak onder ander doormiddel van spelletjes, zoals de Hermes fruitautomaat. Hoewel je je best even kunt vermaken met alle bezigheden, mist er toch iets.

Zo vind je op de website maar bar weinig informatie over de prachtige tassen van het label. Natuurlijk staan er een aantal plaatjes van luxe tassen. Maar een duidelijk overzicht van de producten, zoals Gucci en Louis Vuitton aanbieden, ontbreekt bij Hermes. Dit vind ik zeer jammer. Zeker als je je wilt oriënteren op een Hermes tas, zonder gelijk een boetiek in te stappen.