jimmy-choo.jpg

Jimmy Choo komt in de lente van 2009 met een eigen parfum. Het Luxe label werd in 1996 opgericht door Tamara Mellon en meneer Choo. Nu, elf jaar later, heeft Jimmy Choo wereldwijd meer dan zestig boetieks waar naast prachtige schoenen ook kleine lederwaren en handtassen worden verkocht.

Jimmy Choo brengt het parfum samen met cosmeticabedrijf Selective Beauty SAS op de markt. ‘Met deze spannende nieuwe samenwerking beantwoorden we niet alleen de vraag naar een parfum, maar wordt ook mijn droom voor Jimmy Choo als één van de meest gewaardeerde luxemerken werkelijkheid,’ aldus Tamara Mellon die naast oprichter van het merk ook creative director is.

Het Jimmy Choo parfum zal alleen bij geselecteerde parfumerie te koop zijn. Wereldwijd zal de geur bij zo’n 2.000 tot 3.000 verkooppunten verkocht worden. Hiermee maakt het label de parfum in vergelijking met andere merken, die eveneens door Selective Beauty worden geproduceerd, zoals MaxMara and Trussardi veel exclusiever. Deze geuren worden bij veel meer parfumeries verkocht.

Met schoenen, tassen, kleine lederwaren en een parfum in het verschiet is het Jimmy Choo imperium al aardig omvangrijk. Toch lijken de toekomstplannen voor het merk nog eindeloos. Jeans, lingerie, badkleding, sieraden en brillen behoren tot de mogelijkheden om het luxe label mee uit te breiden. Mij lijkt het in ieder geval een geweldig idee, een Jimmy Choo jeans collectie. Ik kan niet wachten om mijn Choo schoeisel te mogen combineren met een Jimmy jeans. Kortom Jimmy Choo, ga zo door!