Niemand minder dan Karl Lagerfeld zal voor een dag hoofdredacteur worden van de Metro. De mode-editie van de krant zal de naam The World According To Karl heten.

Als hoofdredacteur van Metro zal Karl Lagerfeld de hele dag werken op het hoofdkantoor van de krant in Parijs. De Metro van de modeontwerper zal wereldwijd verschijnen op 7 februari 2012. Met deze speciale mode uitgave van de krant wordt meteen het startsein gegeven voor de Fashion Weeks in Parijs, Milaan, Londen en New York.

Karl Lagerfeld zelf laat weten dat hij gek is op kranten. Hij noemt de uitdaging uniek, omdat de krant wereldwijd verschijnt. Ook bij Metro zijn ze erg blij met de samenwerking, een woordvoerder geeft aan dat de speciale Karl Lagerfeld Metro een echt collectors item zal worden.

Wedstrijd

Voor de speciale uitgave is Karl Lagerfeld nog wel op zoek naar een redactie assistent. Alle Metro lezers kunnen proberen om dit baantje te bemachtigen, door een persoonlijk Lookbook te maken. Hierin geven ze hun visie op mode op een zo origineel mogelijke manier weer. Door zoveel mogelijk likes te verzamelen op Facebook maken ze kans op een dag met Karl Lagerfeld. Deze wedstrijd begint half december.