Louis Vuitton Antwerpen

Louis Vuitton is één van mijn favoriete tassenmerken. Op Modeblog vind je dan ook regelmatig artikelen over de producten van het merk. Eigenlijk was ik tot nu toe altijd vol lof over het label, mooie artikelen en zeer aardige en hulpvaardige verkoopsters. Maar sinds kort is mijn menig over de service van Louis Vuitton helemaal veranderd. De verkoopsters die bij Louis Vuitton in Antwerpen werken zijn ronduit onbeschoft, totaal niet hulpvaardig en om eerlijk te zijn niet helemaal goed bij hun hoofd!

Een tijdje terug was ik in Antwerpen en op dat moment had ik een grote schoudertas nodig. Meestal koop in mijn Louis Vuitton producten in Amsterdam of in Knokke-Heist. Ditmaal besloot ik, om het in Antwerpen te kopen. Ik had er namelijk geen moment aan gedacht dat dit weleens problemen kon opleveren.

Eenmaal in de winkel werd ik goed geholpen. Ik kocht een Louis Vuitton Monogram Canvas Reporter GM en een Neverfull GM. Tevreden met mijn aankopen ging ik naar huis.

Nadat ik mijn Louis Vuitton Neverfull GM één keer had gebruikt, kwam ik erachter dat de stiknaad van de tas los was. Waardoor er een gat ik mijn gloednieuwe tas zat. Omdat ik niet echt in de buurt van Antwerpen of Amsterdam woon, besloot ik de tas niet meer te gebruiken totdat ik weer naar één van deze plaatsen ging.

Enkele weken later ging ik met de kapotte Louis Vuitton Neverfull GM terug naar Antwerpen. Een verkoopster nam de tas in, noteerde mijn gegevens en vertelde mij dat het opgelost zou worden. Zij kon mij op dat moment niet vertellen of dat de tas gemaakt zou worden of dat ik een nieuw exemplaar zou krijgen. Dit moest zij eerst overleggen met de manager van Louis Vuitton Antwerpen en ik zou gelijk na het weekend daarover worden terug gebeld.

Op de dag dat Louis Vuitton mij terug zou bellen hoorde ik niks en de dagen daarna ook niet. Ik besloot zelf maar eens te gaan bellen. De verkoopster aan de telefoon wist absoluut niet waarover ik het had. Kortom de tas was kwijt, maar na tweemaal te zijn doorverbonden wist eindelijk iemand hoe het met mijn tas was. De stand van zaken was als volgt: er moesten foto’s van mijn tas gemaakt worden, zodat het hoofdkantoor in Frankrijk kon besluiten of dat deze gemaakt moest worden of dat ik recht had op een nieuwe tas. Vervolgens zou ik weer na het weekend gebeld worden over het antwoord.

Waarschijnlijk raad je het al, ik werd niet gebeld. Daarom besloot ik zelf actie te ondernemen. Een week later en na zo’n 5 keer bellen kreeg ik eindelijk het antwoord. Ik had kreeg een nieuw exemplaar, want dit hoorde niet te gebeuren met een Louis Vuitton tas. Ik vroeg de verkoopster of zij de tas kon opsturen omdat ik niet meer in de buurt van Antwerpen kwam. Zij verzekerde mij dat dit geen probleem was en dat ik de tas binnen enkele dagen thuis zou ontvangen.

Na anderhalve week had ik nog geen tas gezien. Mijn alarmbellen begonnen te rinkelen, ik wist dat er iets niet goed zat. Na twee weken werd het me echt te gek en besloot ik Louis Vuitton maar weer eens te gaan bellen. Natuurlijk wist weer niemand waarover ik het had. Er was helemaal geen tas voor mij.

Uiteindelijk wist iemand mij te vertellen dat mijn tas al twee weken op de plank lag. Op mijn vraag waarom, kreeg ik het antwoord: “Louis Vuitton Antwerpen stuurt geen producten op, omdat er geen koeriersbedrijf in Antwerpen is die pakketten naar Nederland verzendt.” Ondertussen was ik redelijk geïrriteerd over de gang van zaken. Toch stelde ik voor om anders de tas op te halen bij Louis Vuitton in Amsterdam. De manager zei dat, dat niet nodig was en zij alsnog de tas zou opsturen.

Na een week was er nog steeds geen tas, daarom ging ik maar weer eens bellen. En ja hoor, mijn tas was weer niet opgestuurd. Ondertussen had ik mijn tas nodig aangezien ik bijna met vakantie ging. Na viermaal mijn verhaal te hebben gedaan kreeg ik eindelijk weer de manager van Louis Vuitton Antwerpen. Zij vertelde mij wederom dat tassen niet opgestuurd mogen worden. De manager was niet erg vriendelijk tegen mij, eerder onbeschoft. Ik kreeg geen nieuwe tas en ook niet mijn geld terug. Als klap op de vuurpijl vroeg de dame of ik de tas kon ophalen in Amsterdam. Mijn antwoord: “nee, dat ging mij nu niet meer lukken.” Zij vond dat ik het haar wel erg moeilijk maakte. Zij ging naar een oplossingen zoeken en ik zou worden terug gebeld. Mijn suggestie was, stuur de tas aangetekend op. Uiteindelijk ging zij hiermee akkoord.

Ik besloot zelf de volgende dag terug te bellen om te checken waar mijn tas was. Eindelijk had ik dezelfde dame weer te pakken, die opeens leed aan geheugenverlies. De manager van Louis Vuitton wist niet wie ik was en waar ik het over had en een tas opsturen daar deden zij niet aan. Ik dacht dat ik zou ontploffen, wat was dit voor service! Toen mijn vriend haar de wettelijke regels uitlegde mbt verkoop van goederen, wist ze spontaan weer waar het over ging. Nadat hij haar vertelde dat er om de hoek van hun winkel een postkantoor was waar zij de tas kon afleveren, zodat ik deze op tijd voor mijn vakantie zou krijgen, weigerde zij dat. Eigenlijk kwam het er op neer dat de manager van Louis Vuitton de €15,- verzendkosten te duur vond. Uiteindelijk kreeg ik mijn zin en werd de tas opgestuurd, ik zou hem de volgende dag ontgaven.

De volgende dag was er weer geen tas. Opnieuw belde ik de manager van Louis Vuitton die het zeer vreemd vond dat ik geen tas had ontvangen. Even later belde zij terug, met het verhaal dat mijn tas door een fout van de koerier verkeerd was afgeleverd in Amsterdam. Zij zou er hoogstpersoonlijk voor zorgen dat ik de tas zou krijgen, maar natuurlijk wel pas de volgende dag, als ik al op vakantie was.

Omdat ik het verhaal een beetje vreemd vond, besloot ik het maar eens te checken bij het bedrijf dat het pakketje zou afleveren. Daar kreeg ik te horen dat er helemaal niks mis was gegaan, maar dat het pakje te laat was opgestuurd en dat het daarom niet vandaag afgeleverd kon worden. De manager van Louis Vuitton Antwerpen had opnieuw gelogen.

De dag van mijn vertrek was aangebroken en natuurlijk was er nog steeds geen tas. De manager van Louis Vuitton had mij beloofd dat mijn tas er in de ochtend, nog voordat ik naar Shiphol vertrok, zou zijn. Ze waren tenslotte al ruim 4 weken bezig met mijn tas op te sturen. Mocht de tas er om wat voor reden dan ook niet zijn, dan zou zij mij tegemoet komen met een presentje. Helaas was de tas op het moment dat ik vertrok in geen velden of wegen te bekennen. Opnieuw besloot ik Louis Vuitton te bellen. Het antwoord wat ik van de manager kreeg sloeg echt alles. Het was niet meer haar probleem dat ik de tas niet had, zij had het opgestuurd en voor de rest kon ik het uitzoeken. Een zeer klantvriendelijk antwoord.

Gelukkig was het koeriersbedrijf een stuk vriendelijker. Zij hebben ervoor gezorgd dat het pakketje alsnog veilig is aangekomen. Helaas was ik toen allang en breed vertrokken en het presentje heb ik tot op heden niet ontvangen.

De manier van handelen van Louis Vuitton Antwerpen vind ik schandalig. Keer op keer maken zij fout op fout en daarna liegt het personeel ook nog eens meerdere malen keihard tegen je. Louis Vuitton, ik heb twee aanbevelingen voor jullie. Eén, doe je personeel op een communicatie cursus, “Hoe om te gaan met klanten” en als tweede, ontsla de manager. Een vrouw die iets niet kan onthouden wat zij een dag daarvoor heeft beloofd en er vervolgens ook nog eens om liegt, is niet capabel genoeg voor zo’n aanstelling.

Mocht je binnenkort van plan zijn om een Louis Vuitton tas te kopen, doe dit dan zeker niet in Antwerpen! Ik heb voorlopig mijn zakken even vol van Louis Vuitton. De vraag is alleen hoelang ik dat volhoud, aangezien ik de nieuwe Cruise collectie wel weer erg leuk vind. Mocht ik besluiten deze te kopen, dan doe ik dat zeker niet in Antwerpen. Bij Louis Vuitton Antwerpen zien ze mij in ieder geval nooit meer terug!