Onlangs stuitte ik, via een vriend, op een ontzettend spannend, nieuw mode label van Ibiza: Kurru Kurru. Dat de ontwerpster, Marinela Cifteli, haar inspiratie ontleent aan het eiland is duidelijk herkenbaar in de vernieuwende ontwerpen.

Hoewel de meeste mensen Ibiza kennen als een feest-eiland vol verleiding, heeft het eiland ook een hele andere, serene kant met ongerepte natuur, witte stranden en prachtige baaien. Deze bijzondere mix zien we terug in de collecties van Kurru Kurru. Sommige ontwerpen zijn stoer en ondeugend, andere uiterst vrouwelijk en sensueel.

Naast de unieke ontwerpen breekt het label ook met conventionele marketing strategieën en distributie concepten. Hoewel de meeste grote luxe modemerken nog steeds een weerstand bieden om een eigen online shop op te zetten (zij zijn bang met dit toegankelijk medium ‘de exclusiviteit’ van het merk te verliezen), kiest Kurru Kurru juist voor de online shop als belangrijkste distributie kanaal.

Marinela Cifteli benadrukt in een interview, dat het erom gaat wie je aanspreekt op het internet. Ze wil graag dat haar merk niet bekend zal worden bij het grote publiek, maar bij een selectief netwerk van stylisten, personal shoppers en trendsetters. ‘De collectie is ontworpen voor de onafhankelijke, stoere vrouw, die comfort, kwaliteit en seksualiteit zoekt…’, aldus Marinela, ‘…als ze eenmaal bekend is met het merk, heeft ze het gemak om meer artikelen online of via haar stylist te bestellen.’

Ik ben benieuwd of dit concept zal aanslaan en we binnenkort meer luxe mode merken met een ‘eigen webshop’ komen. Mocht je toevallig naar Ibiza op vakantie gaan, dan kun je, lekker ouderwets, de enige Kurru Kurru winkel bezoeken om de collecties in levende lijve te bewonderen. Tot die tijd kun je meer informatie vinden via de website.