De show van het 154 jaar oude modehuis Burberry was de afsluiter van de Londen Fashion Week. Het merk sloot de modeweek op spectaculaire wijze af door de catwalkshow live in 3D uit te zenden.

De Burberry collectie voor winter 2010/2011 was een groet naar de krijgsmacht, die verwees naar Burberry’s lange betrokkenheid met het leger. Ontwerper Christopher Bailey vertelde: “Ik dacht aan uniformen en leger meisjes, maar de collectie begon te leven toen ik in ons archief een aviator jack tegenkwam. Tijdens het ontwerpen realiseerde ik dat dit jasje net zo veelzijdig, sexy, vrouwelijk en mannelijk is als een trenchcoat.”

Tijdens de show vormde de Burberry cadetten een militaire parade en showde 53 creaties. Zo zagen we aviator jasjes van schapenvacht, kaki broekpakken, mini-jurkjes in herfstkleuren, militairen jassen met gouden knopen, zijden jurken in een frambozentint en goud chiffon en stijlvolle trenchcoats.

Als of al dit moois nog niet genoeg was, kon naast het selecte gezelschap dat aanwezig was in bij de catwalkshow iedereen meegenieten van de Burberry show. Het merk zond de show via het internet, maar ook in verschillende plaatsen in 3D uit. Genodigden konden in Dubai, Tokyo, Parijs, Los Angeles en New York op een groot scherm live kijken naar de nieuwe wintercollectie. Als klap op de vuurpijl was na afloop van de show een aantal kledingstukken direct te koop op de website van Burberry.