Goed nieuws voor alle Missoni fans die de prijzen van het Italiaanse modehuis iets te pittig vinden. Missoni komt namelijk met een goedkopere collectie.

Margherita Missoni, de kleindochter van de oprichters van Missoni, heeft in een interview met The Wall Street Journal onthuld dat Missoni komt met een goedkopere collectie. Helaas is het nog niet bekend wat de collectie inhoudt en wat de naam wordt. Over de lanceringdatum kan de modetelg ook nog geen duidelijkheid geven, maar wel wilde ze alvast verklappen dat de lijn waarschijnlijk tegelijk gelanceerd wordt met een nieuwe webshop.

Het idee voor een goedkoper Missoni collectie komt voort uit het succes dat het modehuis had met de samenwerking met Target in 2011. De items uit deze lijn vlogen als warme broodjes over de toonbank en waren dan ook binnen een mum van tijd uitverkocht. Toch laat Margherita Missoni in het interview weten dat de prijzen niet gelijk zullen zijn aan die van de Target collectie. Zo zal een shirt ongeveer 250 euro gaan kosten.