Na jaren van uitstel ligt het langverwacht parfum van Jimmy Choo nu dan bijna in de winkel. Om dit nieuws van een beetje extra media-aandacht te voorzien besloot Tamara Mellon om zelf model te staan voor het parfum.

Na ons 15 jaar te hebben verrast met hebberig makende schoenen breidt Jimmy Choo zijn imperium deze maand uit met een parfum. Over de bijbehorende campagne moeten we niet al te moeilijk doen, moet Tamara Mellon hebben gedacht. Want de vrouw achter het schoenenmerk of beter gezegd haar borsten zijn het middelpunt van de parfumcampagne.

Volgens Tamara Mellon is er bewuste gekozen om haar borsten een hoofdrol te laten spelen. “We wilden iets dat reflecteert wat er in de parfumfles zit, iets krachtigs, maar ook sensueel en zacht. Vandaar borsten! Want het is echt waar dat veel vrouwen borsten iets krachtigs vinden hebben,” aldus Mellon.

Het Jimmy Choo parfum, dat ruikt naar orchideeën, karameltoffee en Indonesische patchoeli, is vanaf half januari te koop. Wat mij trouwens wel opviel, is dat het parfumlesje verdacht veel overeenkomsten vertoont met het flesje van Viktor & Rolf’s Flowerbomb. Maar voor Jimmy Choo mag dat de pret niet drukken, want het merk is van plan om binnen 3 jaar nog 2 geuren te lanceren.