Wolford

Was Wolford vroeger voornamelijk bekend om haar beenmode zolas panty’s en maillots. Tegenwoordig kun je bij het Oostenrijkse bedrijf ook terecht voor lingerie en badmode en is er een ready-to-wear collectie die ieder seizoen groter wordt. Het mag duidelijk zijn Wolford is een nieuwe strategie gaan voeren. In navolging van deze strategie komt het bedrijf met een collectie kleine lederwaren.


De collectie kleine lederwaren is vanaf dit seizoen verkrijgbaar. De lijn bestaat wit verschillende tassen, portemonnees en riemen. Dit is niet de enige verandering die op dit moment gaande is bij Wolford. Onlangs is de Italiaanse ontwerper Antonio Berardi, die verantwoordelijk was voor de ready-to-wear collectie, opgevolgd door de Nederlander Ronald van der Kemp. Van der Kemp werkte hiervoor onder andere voor de merken Escada en Celine. Zijn eerste Wolford collectie ligt in het najaar van 2008 in de winkels.

De herpositionering die Wolford sinds 2004 voert legt het merk geen windeieren. Sinds de invoering van de nieuwe strategie is het bedrijfsresultaat aanzienlijk verbeterd. Bovendien is Wolford van een beenmodemerk veranderd in een luxelabel. Daarnaast Bestaat de mogelijkheid dat Wolford op korte termijn nog meer producten aan het assortiment toegevoegd.