Het Italiaanse modehuis Gucci wordt volgend jaar alweer 90 jaar. Dit heugelijke feit moet natuurlijk groots gevierd worden.

Het label Gucci, dat in 1921 werd opgericht, mag volgend jaar alweer 90 kaarsjes uitblazen. De negentigste verjaardag van het modehuis gaat niet zomaar ongezien voorbij. Daarom lanceert Gucci een nieuwe campagne genaamd Forever Now.

In de Gucci campagne Forever Now staat het rijke verleden van het modehuis centraal. Zo zien we op de nieuwe advertentiefoto’s Gucci medewerkers in de Florentine fabriek werken. Deze zwart-wit beelden uit de jaren vijftig zijn afkomstig uit het archief van Gucci. Volgens Patrizio di Marco, van de Gucci Group, heeft het modehuis gekozen voor deze kiekjes om zo de klant bewust te maken van het vakmanschap, de veerkracht en het feit dat veel zonen van oud-werknemers nog steeds bij Gucci werken.

Maar natuurlijk viert Gucci zijn negentigste vierjaardag niet alleen met de Forever Now campagne, die aankomend weekend tijdens de Milaan Fashion Week gepresenteerd wordt. Ook staat er een speciaal jubileumboek en een interactief Gucci museum op de planning. Daarnaast heeft het modehuis geïnvesteerd in nieuw verpakkingsmateriaal, wat gemaakt is van boomschorsbruin gerecycled papier en wat voorzien is van een Gucci logo en een stempel van het jaar 1921.