Nathalie Rykiel, creatief directeur van Sonia Rykiel, liet in een recent interview weten dat de samenwerking met H&M is ontstaan door het kopieergedrag van de modeketen. Nu zegt Nathalie dat ze verkeerd geciteerd is.

In een interview met Nylon Magazine liet Nathalie Rykiel zich ontvallen dat ze wel erg vaak overeenkomsten zag tussen de ontwerpen van Sonia Rykiel en die van H&M. Volgens het magazine zou Nathalie het kopieergedrag van H&M zo zat zijn geweest dat ze de modeketen uiteindelijk voor het blok zette. Ze eiste dat H&M in plaats van het kopiëren van de Sonia Rykiel creaties de klanten van de modeketen een kans zouden geven om een echte Rykiel te kunnen kopen.

Nu laat de dochter van Sonia Rykiel weten dat de journalist van Nylon Magazine haar verkeerd heeft geciteerd. “Er is sprake van een misverstand. Tijdens een recent interview in New York, ben ik geciteerd als of ik gezegd zou hebben dat H&M Sonia Rykiel heeft gekopieerd. Dit is uiteraard niet waar. Onder het interview was er sprake van een ontspannen en humoristische sfeer tussen mij en de journalist en dit kwam over als een grap toen we de invloed van de kenmerkende stijl van Sonia Rykiel bespraken. Het merk heeft de afgelopen 4 decennia veel modeontwerpers geïnspireerd en het verschil tussen inspiratie op doen en kopiëren is enorm.”

Voor iedereen die nog twijfelt of Nathalie Rykiel na haar uitspraak misschien door H&M op de vingers was getikt, liet de Française weten heel blij te zijn met de samenwerking met H&M. Gelukkig maar, dat probleem is ook weer opgelost.

Add Your Comment