De Miu Miu campagne voor zomer 2011 zorgt voor veel opschudding. Het model op de foto zou namelijk te dun zijn, maar nu blijkt dat het Miu Miu model toch niet te dun is.

De zomer 2011 campagne van Miu Miu met Kasia Struss heeft een klachtenstorm bij de Advertising Standards Authority veroorzaakt. Volgens consumenten is het model in de campagne veel te dun, wat zou leiden tot een verheerlijking van anorexia. Zo zou Kasia te dunne arme en schouders hebben, wat voor de Advertising Standards Authority een reden was om de zaak te onderzoeken.

Opgelucht ademhalen

Maar Miu Miu kan opgelucht ademhalen, want de Advertising Standards Authority heeft besloten dat het model in de campagne niet te dun is. Volgens de organisatie heeft Kasia een slank lichaam wat extra benadrukt wordt door de diep uitgesneden jurk, bleke make-up en belichting waardoor ze nog magerder oogt.

Miu Miu heeft laten weten blij te zijn met de uitspraak van de Advertising Standards Authority. Daarnaast benadrukte het merk ook dat zij veel waarde hecht aan de gezondheid van de modellen en dat ze geen anorexia promoten.