Valentino is niet een modehuis dat bekend staat om zijn schokkerende campagnes, maar dat willen ze schijnbaar veranderen. Want in de Valentino herfst 2010 campagne zijn naakte modellen te zien.

Voor de herfst 2010 campagne van Valentino besloten Maria Grazie Chiuri en Pier Paolo Piccioli, de creative directors van het modehuis, het over een gehele andere boeg te gooien. Zo ruilden ze hun vaste fotografenduo Mert Alas en Marcus Piggott in voor David Sims en kozen ze voor iets gewaagdere foto’s.

Sims fotografeerde modellen Freja Beha, Monika Jagaciak en Tati Cotlar in het hoofdkantoor van Valentino in Parijs. Van elke dame maakt hij een foto gehuld in nieuwe Valentino creatie en een naakt kiekje, die hij combineerde in één zwart-witfoto.

Hoewel de nieuwe Valentino campagne in verhouding met een Tom Ford campagne of de nieuwe Marc Jacobs advertentie niet echt schokkerend te noemen is, de modellen staan immers in een pose waarbij alles goed bedekt blijft, vraag ik me toch af of dat dit wel een juiste keuze is geweest. Want ondanks dat het klassieke modehuis heel graag jonge klanten aan wilt trekken, moeten zij ook zeker hun trouwe clientèle niet vergeten.