tiffany

Door de kredietcrises is de tijd van een Rolexje hier en een nieuw Cartier armbandje daar verledentijd. Luxe juweliershuizen zoals Bulgari en Tiffany gaan door een moeilijke periode. Zo daalde de omzet van Tiffany in het laatste kwartaal van 2008 met meer dan 75 procent.

Ondanks de onzekere tijden laat het merk zich niet uit het veld slaan. Het reddingsplan dat onder andere bestaat uit het ontslaan van personeel en het sluiten van winkels moet Tiffany door de crises leiden.

Ook liet financieel directeur James Fernandez weten dat het juweliershuis er absoluut niet aan denkt om met de prijs van de mooie sieraden te gaan stunten. Fernandez keurt de sales strategie die sommige designerlabels gebruikte om hun verkopen op te krikken ten zeerste af. ‘We doen er alles aan om de merkidentiteit van Tiffany te handhaven en daar hoort een uitverkoop niet bij.”

Ik sluit me helemaal aan bij de woorden van Fernandez. Hoewel ik me kan voorstellen dat sommige dames het niet kunnen voorstellen dat ik een uitverkoop bij Tiffany’s niet sta toe te juichen, is het toch echte zo. Nee ik ben niet gek geworden, maar als Tiffany haar prijzen verlaagt is dit schadelijk voor haar merkwaarden en is het merk na de kredietcrises nog verder van huis.