Hoewel high fashion en webshops een aantal jaar geleden nog een onmogelijk combinatie lijken, gaat het nu hand in hand. Want na Dior, Louis Vuitton, Gucci en Burberry speelt ook Chanel met het idee om een online shop te openen.

Bruno Pavlovsky, de CEO van Chanel, heeft zich in een interview met The Business of Fashion uitgelaten over de toekomst van een Chanel online shop. Zo liet hij weten dat Chanel op dit moment niets ziet in een webshop, maar dat dat in de komende 2 à 5 jaar kan veranderen.

Volgens Bruno Pavlovsky is het niet mogelijk om Chanel kleding online te verkopen. “Om Chanel kleren te kunnen dragen, moet je ze proberen. Je moet de paskamer in en je moet een kleermaker hebben die de kleding precies om je lichaam laat passen. Ik denk dat het een deel van Chanel is. Het is meer dan alleen onze service, het is onderdeel van onze differentiatie om ready-to-wear kleding te verkopen die perfect is voor onze klanten,” meldt hij.

Chanel accessoires online verkopen

Verder laat hij ook weten dat nu de tijd nog niet rijp is om Chanel accessoires online te verkopen. “Het is een strategische keuze. Het is een keuze om te zeggen: ‘Je kunt zien wat je wilt op het internet, maar wij willen dat je komt kijken in de boetiek, omdat we vinden dat we je in de boetiek het juiste idee van het merk kunnen laten zien.’ Dus ja, we kunnen handtassen verkopen op internet, maar mijn gevoel is dat het niet kwalitatief genoeg is en het is niet het soort service die wij willen verlenen aan onze klanten. Op dit moment,” aldus Bruno Pavlovsky.