Een klein jongetje in een Burberry shirt en een meisje in Dior jurkje is ontzettend schattig om te zien. Toch beweren verschillende experts dat designerkleding voor kinderen onzin is.

Designerkleding voor kinderen is de laatste tijd immens populair. Zo lanceerden Versace, Oscar de la Renta, Gucci, Fendi en Lanvin onlangs een collectie voor de allerkleinste en zag Burberry de verkoop van kinderkleding afgelopen jaar met 32 procent stijgen naar $91 miljoen. Wat op zich helemaal niet zo vreemd is, want bijna alles waar een miniversie van is, is ontzettend schattig om te zien.

Maar volgens The Times maken een aantal experts zich zorgen om deze ontwikkeling. Zo meldt kinderkleding ontwerper Rachel Riley dat veel designerkleding niet goed in elkaar zit, de stoffen middelmatig zijn en dat er geen rekening wordt gehouden proporties van een kinderlichaam.

Torenhoge prijs

Verder wordt er in de krant aangehaald dat kinderen vooral kinderen moeten zijn en geen uithangbord van een merk. Maar de belangrijkste reden waarom designerkleding voor kinderen als onzin wordt gezien, is de torenhoge prijs.

Ik moet toegeven dat ikzelf toch wel erg gecharmeerd ben van designerkleding voor kinderen. Natuurlijk is een jurkje van 1.000 euro voor een 3-jarige iets te veel van het goede. Maar zo nu een dan een leuk merk shirt of jasje kan naar mijn idee weinig kwaad.