Het speelse, trendy, uitdagende en vooral sexy merk Dsquared2 staat bekend om hun uitgesproken couture collecties en pret-a-porter lijnen. Maar dit was nog niet genoeg voor de ontwerpers Dean en Dan Caten. De stylische tweeling breidt deze lente hun merk uit met een zonnebrillen collectie.

Het tweetal heeft hun inspiratie voor de zonnebrillen gehaald uit de hip hop cultuur van de jaren 70, de vernieuwende bewegingen van de jaren 60, gemengd met de Amerikaanse maatschappij van veranderingen uit de jaren 80. Contrasten qua vorm komen duidelijk naar voren in de collectie. De rechthoekige en stijlvolle brede monturen verwijzen volgens de broers naar een strek karakter, een vrouw die zeker is van zichzelf en die ervan houdt te overdrijven zonder zich te hoeven verbergen achter donkere glazen.

De productie van de zonnebrillen is in handen van Marcolin, het Italiaanse bedrijf dat ook brillen maakt voor onder andere Tom Ford en Cavalli. De Dsquared2 collectie bestaat uit 16 modellen voor dames en heren en is vanaf maart 2009 in geselecteerde winkels te koop. De Prijzen variëren van 204 tot 300 euro.