Ondanks dat de economie nog steeds in een dip zit, kan Hermès de vraag naar tassen niet aan. Het Franse modehuis heeft moeite om aan de toenemende vraag naar luxe producten te voldoen.

Hermès heeft bekend gemaakt dat het merk problemen heeft om te voldoen aan de toenemende vraag naar tassen. Daarnaast gaan de modecollecties en andere Hermès accessoires ook als warme broodjes over de toonbank. Dit resulteerde voor het modehuis, in het eerste halfjaar van 2011, in een nettowinststijging van bijna 50 procent.

Patrick Thomas, de directeur van Hermès, liet aan de Guardian weten dat het merk de komende 6 maanden deze winststijging niet kan handhaven, omdat de voorraad hiervoor te klein is. “De verkoop in onze winkel is op peil gebleven, zelfs in Japan na de aardbeving en de tsunami. Op dit moment verkopen we tegen de koers die we produceren,” aldus Thomas.

Om aan de toenemende vraag naar Kelly en Birkin tassen te voeldoen heeft Hermès 400 nieuwe werknemers aangenomen. Kortom, dit moeten in ieder geval genoeg mensen zijn om Victoria Beckham te kunnen voorzien van haar Hermès obsessie.

Add Your Comment