Op straat kun je werkelijk niet meer om de bruine Louis Vuitton monogram tas heen. Maar dat is ook niet zo vreemd, want de verkoop van Louis Vuitton tassen blijft alsmaar stijgen.

Louis Vuitton tassen gaan nog altijd als warme broodjes over de toonbank. Zo verkocht het Franse merk in de eerste 9 maanden van 2011 15 procent meer tassen dan in dezelfde periode van het voorgaande jaar.

Het merk zag de verkoop in 2011 wereldwijd toenemen. Want ondanks dat Europa en Amerika met schulden kampen is de verkoop van Louis Vuitton producten toch gestegen. Maar de groei is Azië was het sterkst, daar profiteerde het bedrijf van toenemende toerisme in Hongkong en Macau.

Juwelen en parfums

Naast de verkoop van tassen zag LVMH, het moederconcern van Louis Vuitton, ook de vraag naar juwelen, horloges, parfums, make-up, cognac en champagne toenemen. De omzet van de cosmetica nam met 10 procent toe en die van alcoholische dranken steeg met 11 procent. De grootste klapper maakte de juwelen en horloge divisie. Daar nam de omzet met maar liefst 26 procent toe.