Vogue crisis
Condé Nast, inderdaad de uitgever van de Vogue, heeft last van de crisis. Met als gevolg dat modekoningin Anna Wintour fors moet snijden in haar budget.

Tot voor kort leek alles rozengeur en maneschijn bij de grootse uitgeverij van Amerika. Maar nu blijkt dat ook Condé Nast zware tijden doormaakt. Zo verkocht de uitgever afgelopen maand 8.000 advertentiepagina’s minder en daalde de opbrengst uit de losse verkoop in de eerste 6 maanden van het jaar met 2 miljoen dollar.

Het gevolg is dat de bladen van de uitgever, zoals Vanity Fair en Vogue, de broekriem strak moeten gaan aantrekken. Zo werd er bekend gemaakt dat alle bladen hun uitgaven met 25% moeten verlagen.

Dit heeft natuurlijk ook gevolgen voor Vogue’s hoofdredactrice Anna Wintour. Net als haar andere collega’s moet Wintour de kosten van haar modeblad met 25% reduceren. Daarnaast verliet zij ook vroegtijdig de Parijs Fashion Week voor crises bereid met de uitgever om haar plannen voor het magazine bij te schaven.

Dat Wintour aan het bezuinigen is, was al duidelijk tijdens de verschillende modeweken. Zo werd de modekoningen tijdens de verschillende fashion weken meerdere malen gespot in dezelfde outfit. Maar wij begrijpen Anna maar al te goed, ze wilt natuurlijk niet dat haar Vogue hetzelfde lot berust als de Men’s Vogue. Uit dit blad werd namelijk, eerder dit jaar, de stekker getrokken.