In samenwerking met Yves Saint Laurent heeft Citroën een speciale editie van de DS3 auto ontworpen. Dit speciale model is niet voor de verkoop, maar diende als promotiecampagne van de nieuwe Citroën DS.

Om de nieuwe Citroën DS op een hippe en trendy manier te promoten, werden er DS3 auto’s gebruikt om de VIP gasten naar het Petit Palais in Parijs te vervoeren. Daar was namelijk de opening van de expositie, ter ere van het werk van Yves Saint Laurent. Speciaal voor deze gelegenheid had Citroën de DS3 Yves Saint Laurent ontworpen.

De speciale editie van Citroën had een felrode kleur, gecombineerd met een zwart dak voorzien van het bekende Yves Saint Laurent logo. De nieuwe DS3 is een luxe versie van de bestaande C3 modellen en zal gevolgd worden door de nog te komen DS4 en DS5. Het belangrijkste van de auto is de nieuwe kleurencombinatie van zwart en rood.

Volgens Citroën past de auto uitstekend bij de gedachtegang van de Franse ontwerper en combineert de auto het onderscheidend vermogen en elegantie, moeiteloos met de non-conformistische stijl die de mode-icoon Yves Saint Laurent zo kenmerkte. Maar ik denk dat Citroën wel iets meer had kunnen doen, dan alleen een plakplaatje met het logo van het modemerk op het dak van de auto te plakken.