Burberry is wat Social Media betreft het populairste luxemerk. Online marketing zorgde voor meer dan 10 miljoen Facebook fans en meer dan 700.000 volgers op Twitter.

Burberry speelt goed in op de laatste online trends. Het modehuis is het populairste luxemerk op de sociale media Facebook en Twitter. Vorig jaar oktober werd het merk al uitgeroepen tot meest digitale luxemerk, maar nu blijkt ook dat Burberry het populairste luxemerk is op sociale media.

Op Facebook staat alleen het lingeriemerk Victoria’s Secret nog boven het modehuis, met 16 miljoen fans. Burberry staat op de tweede plek met 10 miljoen fans. Om het grote aantal fans te bedanken zette Burberry eind vorig jaar al een video online. Andere merken die populair zijn op Facebook zijn Abercrombie & Fitch, Gucci, Dior en Chanel.

[pro-player width=’574′ height=’350′ type=’video’]https://www.youtube.com/watch?v=F7zHCB09trU[/pro-player]
Het online succes van Burberry komt niet zomaar uit de lucht vallen. Het merk doet veel met Facebook en Twitter om volgers en fans te krijgen en te behouden. Zo worden er regelmatig video’s van shows en campagnes geplaatst. Met de Kerst was er een actie voor fans op Facebook, ze konden toen een proefmonster van parfum thuisgestuurd krijgen.