essence-narciso-rodriguez

Enkele dagen geleden vloog ik naar Londen voor een shopuitstapje. Begin deze maand bracht modeblogger Lyida een artikel uit over de kersverse mega mall Westfield. Ik, daarentegen, koos voor de klassieke buurt rond Knightsbridge.

Crisissymptomen waren ook in de Engelse metropool waarneembaar. Zo vloog ik in de spits en kreeg ik maarliefst één rij van zes stoelen voor mij alleen toegewezen. Leve de luxe van de recessie!

Later op de dag bij Harrods kreeg ik een tweede shock. Op de voedselafdeling na was er bijna nergens in het warenhuis een klant te bespeuren. En als je dan eens iemand tegen het lijf liep, hoorde je voornamelijk Russisch.

Benieuwd naar avondjurken, vervolgde ik mijn weg naar de eerste verdieping via de Egyptische hal. Lopend richting de trappen, kwam ik langs de schoonheidsafdeling. Daar stonden per merk meerdere verkopers, maar over heel de afdeling was ik de enige bezoeker. Van alle kanten kreeg ik parfummonsters en geurkaarten toegestopt.

Eén van de proefjes was Essence eau de parfum van Narciso Rodriguez. Essence is een nieuwe geur die in maart in de Verenigde Staten verscheen en waarop we in Europa tot april moet wachten, op Harrods na weliswaar. Kortom het beste bewijs van Harrods exclusiviteit!

Essence is ontwikkeld door Alberto Morillas op basis van een muskuspoeder, bloemblaadjes van rozen en benzoïne. De flacon, ontworpen door Ross Lovegrove, vind ik iets weg hebben van die typische, kleine flesjes sterke drank. Je moet echt weten dat het om parfum gaat, zo niet dan kan het door voor een fles wodka.

Narciso Rodriguez zelf verwoordt zijn nieuwe parfum mooi: “Essence is erg sexy, maar heeft een knapperige, vlekkeloze, zuivere kwaliteit van het zonlicht. Het is een collage geworden van iris, roze en amber waar ik verzot op ben.”