Het lijkt erop dat Lacoste gaat stoppen met het krokodillenlogo. De bekende krokodil is namelijk afwezig op de kledingstukken van de nieuwe zomercollectie.

Felipe Oliveira Baptista, de nieuwe ontwerper van Lacoste, presenteerde tijdens de New York Fashion Week de zomer 2012 collectie. Hoewel al eerder duidelijk werd dat het merk een andere richting op wil, verbaasde Lacoste toch iedereen met de afwezigheid van het krokodillenlogo op de catwalk. De bekende krokodil prijkt namelijk niet op de polo’s en andere kledingstukken.

Modieuzere weg

Volgens Felipe Oliveira Baptista stopt Lacoste met het krokodillenlogo omdat het merk een modieuzere weg wil inslaan. “Ik heb van Lacoste een merk gemaakt waarin je je van top tot teen kunt kleden. En niemand wil met 10 krokodillenlogo’s op zijn kleding rondlopen. Het imago van Lacoste is sterk genoeg om ook zonder krokodil herkenbaar te zijn,” liet de ontwerper weten.

Misschien is het inderdaad helemaal niet zo’n slechte keus van Lacoste om de krokodil voorlopig even achterwegen te laten. Het merk kwam vorige week immers nog in het nieuws nadat zij de Noorse politie verzocht om massamoordenaar Anders Breivik niet meer in het openbaar Lacoste kleding te laten dragen.