Burberry is verkozen tot meest digitale modemerk. Het Britse modehuis verdiende deze titel door haar live streams, websites en online fans.

Uit onderzoek van de denktank van de New York University is gebleken dat Burberry het meest digitale modemerk is. Voor het Digital IQ report onderzocht de universiteit 49 modelabels en keek hierbij naar hun websites, social media, digitale marketing en mobiele media.

Heel verrassend is het niet dat Burberry als winnaar uit de bus kwam. Het Britse modehuis heeft met alle 3D websites, live stream van catwalkshows en online previews van nieuwe collecties duidelijk laten zien niet bang te zijn voor een stukje technologie. Naast Burberry gooide ook Kate Spade met haar online shop, Ralph Lauren met zijn New York Times iPad app en Louis Vuitton met de Amble hoge ogen.

Top 10 digitale modemerken

  1. Burberry
  2. Kate Spade
  3. Coach
  4. Gucci
  5. Dolce & Gabbana
  6. Tory Burch
  7. Ralph Lauren
  8. Hugo Boss
  9. Louis Vuitton
  10. Michael Kors